בסוף שנות ה-90 עבד גיל דודקביץ' כיועץ לרשתות טלוויזיה שרצו לעבור משידורים אנלוגיים לדיגיטליים. אחד האנשים איתו עבד היה פרופסור בעולם הטלוויזיה הדיגיטלית באחת האוניברסיטאות הטובות בארה"ב. הם ראו הזדמנות אדירה בכך שממשלת ארה"ב מכריחה את רשתות הטלוויזיה לעבור משידור אנלוגי לדיגיטלי. בעקבות זאת הם החליטו להקים חברה בשם MyDTV שפיתחה מדריך שידורים והמלצות לתכנים לטלוויזיה דיגיטלית. כעבור 6 שנים נמכרה החברה בהפסד למשקיעים.

אחרי מכירת MyDTV הצטרף גיל כמנכ"ל לחברת SweetIM, חברה של 5 אנשים מאוד מוכשרים ועם מוצר עובד אבל עם 0 הכנסות. מהר מאוד אחרי שגיל הצטרף להוביל את החברה, היא הציגה צמיחה מהירה מאוד והגיעה לרווחיות. החברה זכתה להיות ה-Rising Star של Deloitte בישראל. אפילו היו הצעות לרכוש את החברה. למרות זאת, אחרי 3 שנים שם, החליט גיל לצאת לדרך חדשה כדי להקים משהו משלו, משהו הרבה יותר גדול.

אחרי שעזב את SweetIM נסע לאוסטרליה לטיול של כמה חודשים בקראוון עם אישתו והילדים. כשחזר הלך להיות יזם הבית ב-Cedar, קרן הון-סיכון ישראלית שמשקיעה בשלבי סיד מאוד מוקדמים. אחרי זמן קצר שם, הבין גיל שהוא רוצה לעשות משהו בעולם המובייל כיוון שזה היה תחום שהתחיל לתפוס נתח שוק מטורף שהזכיר לו את עליית האינטרנט בשנת 2000. הוא החליט לפתח פלטפורמה שתאפשר למפתחי אפליקציות לעשות מוניטיזציה לאפליקציות שלהם. לחברה שהקים קרא StartApp.

עם גיוס של 5.5M$ בלבד בתחילת דרכה, הצליחה StartApp לצמוח במהירות ולספק שירותים למאות אלפי אפליקציות שונות ודרכם להגיע למיליארד משתמשים בחודש. החברה מממנת את פעילותה מזה מספר שנים ומונה כיום כ-180 עובדים. ב-2016 נבחרה לחברה שצמחה הכי הרבה בארה"ב ע"י Deloitte Fast 500 ולחברת התוכנה שצמחה הכי הרבה ב-Inc 5000.

"קשה לך לדעת מה באמת משתמשים יאהבו או לא. אתה יודע, היה את בוב פיטמן ואת סטיב ג'ובס שיודעים לצפות מראש באחוזי הצלחה מאוד גבוהים אבל רוב האנשים אין להם באמת מושג. מה שאתה חושב שאנשים יאהבו יכול להיות שאתה תאהב ויכול להיות שהחברים שלך יאהבו אבל זה לא אומר כלום על ה-Joe six-pack במרכז אמריקה איפשהו. ולכן זה לא באמת עובד. מה שעובד זה לנסות ולנסות ולנסות ולתקן ולמדוד. הדבר שאני הכי אוהב בכל מה שאני מתעסק ב-10 שנים האחרונות זה שמצד אחד אתה משפיע על משתמשים כי רואים אותנו היום מעל מיליארד משתמשים בחודש, ומצד שני זה אנליטי ברמות שאי אפשר להסביר. כשאתה משווה את זה לכל מי שמגיע מעולמות אחרים, ובטוח שיש ב-Telco’s הרבה דאטה ובבנקים הרבה דאטה – הוא לא מבין את כמויות הדאטה שאתה מתעסק כשאתה מגיע למיליארד משתמשים בכל העולם עם עשרות אלפי כניסות במקביל באותה שניה בקצב שהוא מטורף מכמעט כל המדינות בעולם, כולל צפון קוריאה וותיקן, לכולם יש לנו משתמשים שם, ולהשוות מה עובד ולמי עובד ואיפה – הכל מדיד. אנחנו מודדים הכל, כל הזמן, AB Test כל הזמן בצורה שוטפת. חלק ענק מהחברה הזאת זה בכלל אנשי דאטה. אנחנו לכאורה עומדים מול משתמשים ומראים להם דברים שהם מאוד מגניבים, אבל במציאות מאחורי זה יושבים עשרות אנשים שהם סטטיסטיקאים, דוקטורים למתמטיקה וכו' שבונים אלגוריתמים ובודקים אותם ומנתחים אותם.".

(גיל דודקביץ', מייסד ומנכ"ל StartApp, על מה שהחברה עושה כדי להגיע לחשיפה של מיליארד משתמשים בחודש)

לאתר של StartApp , לפודקאסט של StartApp

לראיון המלא עם גיל דודקביץ':