רג’י ברדפורד עבד בתור נהג משאית לחלוקת בירות כדי לממן את לימודי הקולג’ שלו. עם הזמן התקדם לנהל את מותג החברה: בירה מילר. בשלב מסוים הרגיש שהוא רוצה להקים חברה משלו. באותה תקופה האינטרנט החל להמריא. השותף שלו לחדר בקולג’ הקים חברת אינטרנט בשם WebMD והציע לרג’י להצטרף כשותף. המשפחה שלו חשבה שהוא עושה טעות שעוזב עבודה בטוחה עם תנאים טובים כדי להקים סטארטאפ אבל זה לא שינה את דעתו. החברה צמחה במהירות וכעבור 4 שנים מהקמתה נרכשה ע”י Healtheon ב-4 מליארד דולר (!!!).

אחרי הרכישה רג’י החליט לקחת פסק זמן עם שני ילדיו בבית. אחרי זמן קצר החל להשתעמם והצטרף כמנכ”ל לחברה שסיפקה שירותי טלוויזיה אינטראקטיבית. כעבור 4 שנים נרכשה החברה ע”י חברת הטלוויזיה Tandberg בעבור 120M$. כנשיא החברה הרוכשת עקב רג’י אחר התפתחות הדמוקרטיזציה של התוכן, בעיקר בעולם הוידאו עם חברות כמו YouTube, עד שהחליט להקים חברה בתחום. לחברה שהקים קראו ViTrue. שלוש וחצי שנים אחרי הקמתה נרכשה החברה ע”י Oracle ב-300M$.

בראיון עם רג’י ברדפורד, סגן נשיא בכיר ומנהל הפעילות העולמית עם סטארטאפים ב-Oracle, מספר רג’י את סיפור החברות שהקים, מה הוא חושב על סצנת הסטארטאפים בישראל ומה יש לאורקל להציע ליזמים בישראל.

“כנראה שהייתי יכול להיות ישראלי בחיים אחרים. אני מרגיש את הרוח היזמית והחיבור בין האנשים ונורא אוהב את מה שקורה כאן. אני חושב שהפעילות האינטנסיבית של הסטארטאפים וההתמדה של האנשים מסבירים למה יש כאן כל-כך הרבה הצלחות. יש תחושה של ביחד, יש אקוסיסטם עם הרבה תמיכה ליזמים ואני נורא שמח ונרגש לקחת חלק במה שקורה כאן. אני גם אדם ישיר ואוהב לגשת ישר לעניין בלי ללכת יותר מידיי סחור סחור. אם יש משהו שמוצא חן בעיניי או שלא אז אין לי בעיה להגיד את זה. ואני חושב שאנשים כאן מעריכים את הגישה הישירה הזו. יש לנו הרבה אפשרויות בחיים, אני חושב שזמן הוא המטבע הגדול ביותר ולא הכסף אז אני חושב שלגשת ישר לעניין הוא דבר טוב

(רג’י ברדפורד על סצנת הסטארטאפים בישראל)

לאתר האקסלראטור של אורקל

לראיון המלא עם רג’י ברדפורד: