"ישנם 5 דברים עיקריים שמעניינים את המדען הראשי: הראשון זה חדשנות. אחד המדדים לחדשנות זה האם אפשר לכתוב על המוצר פטנט ולכן אנחנו תמיד ממליצים ללקוחות שלנו לעשות סקר פטנטים – קודם לבדוק האם הרעיון פטנטאבילי. במידה ורלוונטי אז המדען הראשי משתתף בהוצאות רישום הפטנט… הדבר השני זה האם היזם יכול להרים את המיזם – גם מבחינה טכנולוגית וגם מבחינה עסקית… הדבר השלישי זה השוק – המדען הראשי לא ישקיע במוצר שיש לו שוק מאוד מאוד קטן, למעט תוכנית ספציפית שמתאימה למוצרים עם שוק מאוד קטן עם פחות מחמישה אחוזים…הדבר הבא זה עניין של תשואה עודפת למדינת ישראל שמתחלק ל-2 הנקודות הבאות: אחד, שהמוצר ייוצר בישראל – המדען הראשי מעוניין ליצור תעסוקה בישראל כך שחשוב שמעל 50% מהייצור יהיה בישראל…והשני, שהמיזם יצור ייצוא לחו"ל או שיקטין את היבוא…" (נילי שוחט ושירלי דר על חמשת הדברים העיקריים שיגדילו את הסיכויים שלכם לקבל מימון לרעיון שלכם מהמדען הראשי)

המדען הראשי נילי שוחט שירלי דר יוסי דהן

נילי שוחט בעלת ניסיון רב כמנהלת כספים וכמנהלת פיתוח עסקי בחברות הייטק וחברות תעשייה ונדל"ן (קבוצת סקאל, קבוצת TECO), וכן שימשה כמנהלת צוות במחלקה הכלכלית ב– BDO זיו האפט ישראל.

‎‎‎‎נילי היתה ממקימי חברת התוכנה Yubitech (גייסה מעל ל- 1 מיליון דולר), בה שימשה כסמנכ"ל השיווק והכספים. במסגרת עבודה זו  ניהלה את גיוס הכספים מהמדען, תוכנית השיווק והחדירה לשוק של החברה ופיתוח שותפים עסקיים בארץ ובחו"ל.

לנילי ניסיון רב גם בתחום העסקי: בנייה וליווי תוכניות שיווקיות, בנייה וליווי תוכניות עסקיות, בנייה וניהול של תקציבים ותזרימים, הגשות למימון לבנקים ומוסדות מימון אחרים ובבנייה וניתוח של דוחות כספיים.

לנילי שני תארים ראשונים בחשבונאות ומשפטים וכן תואר שני במנהל עסקים בהתמחות שיווק ואסטרטגיה – כל התארים מאוניברסיטת תל אביבנילי משמשת כיועצת בתוכנית המנטורינג של בוגרי הפקולטה למנהל עסקים רקנאטי.

שירלי דר בעלת ניסיון רב בהגשת חברות בתחום המכשור הרפואי והמזון למענקים של המדען הראשי (מכשור הפואי הוא התחום המוביל בקבלת תקציבי המדען הראשי – מעל 50%). שרלי הגישה עשרות חברות למגוון תוכניות, ביניהם: תנופה, קרן המו"פ, תוכנית חברות מתחילות, תוכנית חברות מסורתיות, טכנולוגיות המיועדות לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים ועוד.

כמנהלת תיקי לקוחות, לשרלי הכרות עמוקה עם משרד הבריאות, הגשת מוצרים לסל הבריאות, נהלים ורגולציה בתחום התרופות ובתחום אגף המזון וביצוע ניתוח כלכלי של מוצרים בתחום.

שרלי היתה אחראית לבנית תוכניות אסטרטגיות לפעילויות מול לקוחות מפתח של החברות. במסגרת עבודתה היא היתה אחראית על מיפוי ובניית קשרי מסחר חזקים עם לקוחות מפתח בשוק הבריאות בינהם קופות החולים כללית, מכבי, מאוחדת ולאומית, בתי החולים בארץ  בינהם:  איכילוב, רמב"ם, שיב"א, משרד העבודה והרווחה, משרד הבריאות ומשרד הביטחון.

לשרלי תואר ראשון בתזונת האדם  בהצטיינות מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במנהל עסקים (MBA) עם התמחות בחברות הייטק מהמכללה למנהל.


לאתר Sparks Consulting , לעמוד הפייסבוק של Sparks Consulting


להאזנה לראיון המלא עם נילי שוחט ושירלי דר: