שרי רוט, המנהלת חיי משפחה חרדים רגילים, עבדה כשכירה. לצבי כהן, שמנהל חיי משפחה דומים, הייתה חברה לשירותי מחשוב. יום אחד, מכר משותף לשרי ולצבי הציע להם להיפגש ולעבוד ביחד על רעיון שהיה לצבי בתחום השיווק הדיגיטלי. החיבור ביניהם היה כל-כך מוצלח כך שהחליטו להקים יחד חברה בשם CallMe. צבי היה אחראי על הצד הטכנולוגי ושרי על הצד העסקי. ללא גיוס הון, צבי פיתח את הטכנולוגיה ושרי מכרה ללקוחות בתחום התקשורת, בנקים, חברות ביטוח וחברות אחרות בישראל.

בשלב מסוים הם קיבלו פידבק מהלקוחות שהפתרון שלהם לא מקיף מספיק ואינו נותן מענה לכל ערוצי השיווק הדיגיטלים שלהם (למשל, לא כלל שיווק ב-SMS). בנוסף, הם רצו לצאת לשווקים בחו”ל ולמכור במודל SaaS (תוכנה כשירות המותקנת בענן). וכך נולדה Bontact.

בשיחה עם שרי רוט, מייסדת ומנכ”לית Bontact, מספרת שרי את סיפור הקמת CallMe, הפיווט לחברת Bontact ועל איך שכנעה את נפתלי בנט להגדיל את אחוז המענק למיזמים במגזר החרדי.

“בעיקר ב-CallMe, אני חושבת שזה שהלכנו ב-Bootstrap ולא גייסנו – זה היה בעוכרינו. זאת אומרת, החברה גדלה בקצב מאוד איטי כי תכל’ס כל שקל שנכנס יצא… אם היינו הולכים על באמת בווום (!) כשהטכנולוגיה שלנו הייתה מאוד מאוד חדשנית אז אני חושבת שהיינו מגיעים יותר מהר. אני משוכנעת שגיוס בכלל וסטארטאפ בפרט זה הכל עניין של טיימינג ואתה צריך להגיע בטיימינג הנכון כשהטכנולוגיה שלך היא החמה בשוק ולתפוס את הטיימינג הזה. קח לדוגמה את המערכת שאנחנו פיתחנו עכשיו – זה אחד הדברים הכי חמים עכשיו בשוק, זה המומנטום ואנחנו צריכים להכות עכשיו על הברזל בעודו חם. כשמאבדים את המומנטום אז כבר לא תוכל כל-כך מהר לגייס… וזה גם מה שהיה יכול להיות ב-CallMe וב-Bontact כבר לא ויתרתי עליו. זאת אומרת, היה מומנטום, שהרגשתי שב-Bontact היה המומנטום הנכון, שזה היה שיתוף פעולה עם WIX ושהתחיל לתפוס attraction, ואמרתי ‘עכשיו ! עכשיו מגייסים !’ זה לא להסתכל ולהגיד ‘אוקיי יש לי עוד כסף בקופה, אני אביא מאבא, מחבר וכו’. אני מאמינה שאתה צריך שיהיה לך מספיק את האורך נשימה להמשיך הלאה, ומומנטום זה הדבר הכי חשוב אז לא לתת לזה לברוח בין הידיים

(שרי רוט על מה שלמדה מהמיזם הראשון ויישמה בשני)

לאתר של Bontact

לראיון המלא עם שרי רוט: