“אני תמיד אומר לסטארטאפים שיישאפו להיות חברת ה-PR של עצמם עד כמה שאפשר… אני מציע שיבחרו דמות בכירה אחת בסטארטאפ, למשל, המייסד או המנכ”ל או ה-CMO, יתחילו לכתוב תוכן ממש טוב על שמו, תוכן שבו הוא לא מדבר על הסטארטאפ, הוא לא ממליץ על האפליקציה שלו, הוא פשוט נותן איזשהו Thought leadership לקהל, משהו שהוא חושב שיעניין את אותו קהל של אותו מגזין שמעניין אותו, וצריך למצוא את העורך של המגזין הזה ולהציע לו ‘היי כתבתי מאמר אורח למגזין, אני חושב שזה יתאים לקהל’, כמובן שאומרים להם שאנחנו לא מחפשים איזה משהו חד-פעמי אלא שאם המאמר הזה מתקבל אז שיפתחו לנו טור ואנחנו נהיה כותבים גם פעם בשבועיים-שלושה. המטרה היא לבנות את הפרסונה הזאת של הסטארטאפ שאנשים יאמינו לה בגלל שהיא כותבת תוכן טוב, ואחרי זה כשבודקים מאיפה הכותב הזה הגיע אז רואים שהוא המנכ”ל של הסטארטאפ. זה דבר שעובד לפי דעתי יותר טוב מ-PR קלאסי. זה שסטארטאפ גייס עכשיו שני מליון דולר וזה בדף בית של TechCrunch זה גם נעלם משם אחרי כמה דקות. אם כתבנו מאמר ממש טוב שאנשים משתפים אותו עוד ועוד כי הוא מעניין אותם אז זה יכול הלמשך גם שבועות הטראפיק שמגיע משם. ברגע שאתה התקבלת לאיזה מגזין ככתב אתה לא צריך חברת PR, אתה בעצם בקשרים כבר עם העורכים. אז זה אומנם מנסר טיפה את הענף הזה שאנחנו יושבים עליו ב-Ranky, אבל אני חושב שזה כן טקטיקה טובה שגם לא מצריכה תקציב” 

(יואב וילנר על אסטרטגיות שיווק סטארטאפים)

יואב וילנר הוא מנכ”ל ראנקי, חלוצת תחום שיווק סטרטאפים בישראל שעזרה לכ-130 סטרטאפים מכל העולם עם הצמיחה שלהם. יואב הוא בלוגר בכ-10 מהמגזינים המובילים בעולם, כגון פורבס והאפינגטון פוסט, וכתבותיו נחשפות למאות אלפי קוראים בחודש. בזמנו הפנוי יואב מנטור בחממות ומאיצי הסטרטאפים המובילים בעולם, בין היתר של מיקרוסופט, יהאו וגוגל. במהלך 2015 נבחר יואב לאחד מטופ 100 מובילי הדעה בטוויטר בתחום הfintech, וכן הוזכר בשורה אחת עם מומחי שיווק כמו ניל פאטל וראנד פישקין.


לאתר של ראנקי , לעמוד הפייסבוק של ראנקי , לדף הטוויטר של ראנקי


להאזנה לראיון המלא עם יואב וילנר: