“תעשו דברים עד הסוף. יש נטיה לסטארטאפים, מתוקף היותם סטארטאפים, לעשות דברים מאוד מהר, להיכשל מהר ולהפסיק, אבל שיווק סטארטאפ לא בדיוק עובד ככה. אתם רוצים לעשות קמפיין PPC? אז תשקיעו לפחות 4,000$-5,000$ בחודש לשלושה-ארבעה חודשים לפחות לראות אם זה עובד או לא. בין אם זה B2C שאתה רוצה להביא אנשים לאפליקציה אז אתה חייב להביא 100-200 איש… אתה רוצה שגם יקנו את האפליקציה שלך ושישלמו לך כסף, שימירו משהו שהוא יחסית מורכב, שיתנו לך את הפרטים – אתה צריך להביא 1,000 איש, לראות מי עבד ומי לא עבד, מאיזו מודעה, מאיזה ערוץ… אח”כ בתוך האפליקציה לשנות את ה-Funnel, לעצור, לשנות משהו ולעשות עוד פפעם Testing על זה – צריך כסף בשביל זה. אנחנו עובדים עם חברות בעיקר אחרי Round A או שגייסו לפחות 1M$-1.5M$ אז הן כבר רוצות להיות בשלב של גדילה מהירה יותר.

החלטת שאתה עושה Social? אל תשקיע בזה חצי שעה ביום… כדי להיות פעיל ב-Reddit אתה צריך לפתח יוזרים, צריך לפתח Credibility ב-Reddit, צריך להיות חלק מהשיחה אז אתה צריך לבנות שם נוכחות. גם Twitter, אתה צריך לדלדבר עם Key people in your industry. אתה רוצה לפתח קהילה ב-Pinterest… זה לא משנה – לפחות חצי יום מהעבודה כדי לעשות Social אם זו המטרה שלך.  Lead generation טוב – פחות משלושה חודשים לא רואים תוצאות אלא אם כן אתה משקיע עשרות אלפי דולרים. לוקח זמן עד שרואים אם הלידים טובים, עד שתופסים אותם עד שחוזרים אליהם, עד שיש לך מספיק לידים שהם בכלל רלוונטיים או לא רלוונטיים… אם לא קיבלת 200-300 לידים ואם לא דיברת עם כולם אז איך תדע מי רלוונטי ומי לא? אז זה משהו מאוד חחשוב – אתה עושה משהו אז תעשה אותו עד הסוף.” (עמית לביא על שיווק סטארטאפ)

שיווק דיגיטלי סטארטאפ עמית לביא בילי סינה

עמית לביא ובילי סינה הם המייסדים של Marketing Envy המתמחה בשיווק לסטארטאפים וחברות טכנולוגיה. בילי ועמית עבדו בעברם בחברות בינלאומיות כגון אובונטו, זירוקס, פייסבוק וגוגל בארץ ובעולם. הם מנטורים בחממות סטרטאפים מובילות כמו מיקרוסופט, גוגל והג’אנקשין. הסוכנות מתמחה בשיווק לחברות B2B ו-B2C, ומובילה סטארטאפים לצמיחה והשגת יעדים (והכי חשוב לידים ומכירות) דרך Inbound Marketing, PPC, ניהול תוכן ומדיה חברתית, מתוך אמונה שהדרך הנכונה להגיע ליעד היא דרך מספר ערוצים הפועלים ביחד תוך מדידה אובססיבית של התוצאות.


לאתר Marketing Envy , לעמוד הפייסבוק של Marketing Envy , לאתר Hubspot


להאזנה לראיון המלא עם עמית לביא ובילי סינה: