ההורים של מיכה קאופמן עלו לארץ מארגנטינה חסרי כל כדי להילחם את מלחמת ששת הימים. הם רק לא ידעו שהיא תימשך ששה ימים בלבד והפסידו אותה. הם התיישבו בקיבוץ בצפון שם מיכה גדל כילד בעוד אביו משלים לימודי הנדסה בטכניון. כעבור מספר שנים הם החליטו שהמסגרת הקיבוצית פחות מתאימה להם והחליטו לעבור לגור בעיר. באותן שנים מי שהיה עוזב את הקיבוץ נחשב כבוגד ולכן נתנו לו לעזוב את הקיבוץ חסר כל. וכך שוב התחילו הכל מאפס. מכיוון שלא מצא עבודה כמהנדס, עבד אביו של מיכה כשרטט בחברה. 10 שנים לאחר מכן הוא הפך להיות המנכ”ל שלה ועם השנים גם אחד המנהלים הבכירים ביותר בתעשיית הסמיקונדקטורס. לראות אותו עושה את זה תוך הקרבה אישית מאוד גדולה השפיע מאוד על מיכה.

את הקריירה שלו החל מיכה כעורך דין המתמחה בקניין רוחני. את החברה הראשונה שלו, Keynesis, הקים לפני 15 שנה כפרויקט ערב עם שותף טכנולוגי מרוסיה שהכיר באינטרנט ושעד היום לא פגש. החברה הצליחה ומוכרת עד היום. אח”כ הקים עוד 2 חברות: את Invisia , שפיתחה פטנטים בתחום של שיפור ראייה, ואת Spotback, שעשתה משהו דומה למה שעושות אאוטבריין וטאבולה אלא שאחרי 3 שנים נגמר הכסף והחברה נסגרה.

ב-2007 הקים מיכה Think Tank (קבוצת חשיבה) בשם Accelerate שכללה חברים קרובים כמו אריק צ’רניאק, ג’ואי שמחון, בנצי רונן וחברים נוספים. החברים בקבוצה היו נפגשים במשרד של מיכה אחת לשבועיים-שלושה, שותים הרבה, מפצחים הרבה פיצוחים ומעלים רעיונות. באחד המפגשים, סיפר שי וינינגר למיכה על רעיון עליו חשב – פלטפורמה לפרילנסרים שתפשט בצורה משמעותית את תהליך העסקה בין פרילנסרים ללקוחות שלהם. הם לא ייחסו משמעות יתרה לרעיון, אלא שביום למחרת הם דיברו בטלפון והסכימו שהרעיון תקוע להם בראש… וכך החליטו להקים את Fiverr.

כיום, על הפלטפורמה של Fiverr, קיימים יותר מ-3 מיליון שרותים שונים שניתנים ע”י פרילנסרים מכ-190 מדינות כאשר עסקה מתבצעת בממוצע כל 3 שניות. Fiverr מעסיקה כ-300 עובדים מתוכם כ-200 במרכז הפיתוח בת”א. עד היום גייסה החברה כ-111M$ ב-5 סבבי גיוס שונים. בין המשקיעים הראשונים בחברה (עם השקעות המשך) ניתן למצוא את גיא גמזו (Seed) ואדם פישר.

“השלב הראשון הוא ה-Zero to One, שזה שלב של Product Market Fit. והשלב השני זה One to End, שזה שלב ה-Scale. בשלב הראשון, בטח בשלב שאתה משיק מוצר ואין לך עליו שום סיגנלים, אתה במצב של Zero to One. המטרה שלך היא לא לעשות Scale, המטרה שלך היא לקבל סיגנלים שאומרים לך האם יש Product Market Fit. בשביל לקבל את הסיגנלים הנכונים, הדרך היחידה שלך זה להגיע לקהל הנכון. איך מגיעים לקהל בנכון? בדרך כלל הדרך הנכונה היא לעשות עבודת רגליים. פשוט לשבת ולעשות עבודת פינצטה, עבודה כירורגית כדי למצוא את הלקוחות האלה. זה לא בכסף. עושים את זה בד”כ ע”י זה שאתה מחפש איפה הקהל הזה נמצא מבחינת קהילות. לקהילות אפשר להגיע, זה יכול להיות Reddit וזה יכול להיות כל דבר אחר. אתה הופך להיות חלק מהקהילה ואז אתה מתחיל שיח. אתה מראה את זה לאנשים שאתה חושב שהם Opinion Makers בתחום הספציפי הזה ואתה בודק אם הם נותנים לך על זה פידבק טוב. אם הם יתנו לך פידבק טוב אז הם גם ידברו על זה עם אנשים. אגב, אני מספר לך, ואני בטוח שהרבה אנשים כבר שמעו את זה, Fiverr בשלוש וחצי או ארבע השנים הראשונות שלה לא השקיעה סנט אחד ב-Marketing. אז זה אפשרי. אני לא אומר שזה קל, היה לנו הרבה מזל, אבל זה אפשרי

(מיכה קאופמן על שני השלבים שעוברת חברה או שעובר מוצר)

לאתר של פייבר

לראיון המלא עם מיכה קאופמן: