ערן יניב התחיל את הקריירה שלו בעולם ההייטק ביחידת 8200. כשהשתחרר, עבד בחברת טכנומטיקס שלימים נרכשה ע”י סימנס. הוא ניהל חברת בת של טכנומטיקס מהסיליקון וואלי בשנים שבין 1997 ועד 2000 וראה איך הוואלי ממריא לגבהים דימיוניים ואח”כ מתרסק. אח”כ חזר לישראל וניהל את חברת אקסאלינק עד לרכישתה ב-2002 ע”י קומברס. בקומברס הקים קבוצת מכירות לשוק האמריקאי וניהל אותה מבוסטון במשך 3 שנים.

בשלב מסוים החליט ערן לקחת פסק זמן מהייטק ועבד בתור קוסם בבוסטון. הוא היה צריך את זה בשביל הנשמה. אז הוא הריץ מופע קסמים בסיפריות ציבוריות, במוסדות, בימי הולדת ובמסיבות. הוא אפילו עשה פעמיים סטנדאפ למבוגרים עם קסמים.

את יורם מזרחי (Yoram Mizrachi) וג’קי אלאל (Jacky Allal) הכיר ערן כשעבדו ביחד באקסאלינק ואח”כ בקומברס. בשנת 2005 נשלח יורם לאירלנד לתת ייעוץ לחברה ידועה בתחום המובייל שעונה לשם Open Wave. יורם ראה שם עשרות אנשים עושים בדיקות ידניות על אפליקציות מובייל. זה היה נראה לו מוזר מאוד שבעידן האוטומציה בה אנו חיים יושבים אנשים ועושים בדיקות ידניות.

באותו זמן, ערן עבד בסניף האמריקאי של קומברס והוביל פיתוח של אפליקציית Instant massaging עבור AT&T ישראל. כשרצו להשיק את האפליקציה בארה”ב אז היא לא עבדה כמו שצריך. הסיבה לכך הייתה שהטלפונים בארה”ב ובארץ לא היו בדיוק אותו הדבר, וגם הרשת בארה”ב ובארץ לא התנהגה בדיוק אותו הדבר.

יורם וערן הבינו את הפוטנציאל שבהקמת חברה שמצד אחד תאפשר אוטומציה של בדיקות במובייל ומצד שני תאפשר בדיקות על מכשירים פיזיים ברשתות תקשורת שונות. אז הם צירפו אליהם את ג’קי והקימו ב-2006 את NexPerience שכיום נקראת Perfecto Mobile. מאז הקמתה הספיקה החברה לגייס כ-93M$ ולהפוך למובילה עולמית בתחום בדיקות המובייל והווב. כיום החברה מעסיקה כ-270 עובדים.

בראיון עם ערן יניב, מייסד ומנכ”ל חברת Perfecto Mobile, מספר ערן את סיפור הקמת החברה, על איך לגייס אנשי מכירות טובים לשוק האמריקאי ומה אנחנו צפויים לראות בעולם המובייל ב-2017. מעניין לשמוע ממנכ”ל של חברה בינלאומית שאחוז לא מבוטל מבדיקות על אפליקציות מובייל בעולם עוברות דרכה – מה יהיו הנושאים החמים בתחום האפליקציות לשנת 2017.

“אני יכול להגיד לך שסמנכ”ל המכירות הנוכחי שלנו (בארה”ב) הוא כבר ליגה אחרת. ואני יכול להגיד לך גם איך עושים את זה. יש בארה”ב כל מיני אסכולות של מכירות. הן בד”כ נובעות מהתפתחות של איזושהי חברה שנוצרה סביבה קבוצה לא קטנה של אנשים שעסקו במכירות עבורה. מה שקורה בד”כ זה שהם עוזבים את החברה הזאת ועוברים לחברה אחרת ואז זה מגיע למצב שכאילו כולם מגיעים מאותו בית-ספר. ומה שצריך לעשות זה לנסות לחפש את האשכולות האלה, את חברות המקור האלה שמהן יצאו אותם אנשי מכירות ומשם לקחת את האנשים שאתה מחפש.

דרך אגב, כשהלכתי לגייס כסף באזור בוסטון לפני כשנתיים, אז הלכתי לכל מיני קרנות וסיפרתי להם על פרפקטו ועל כל מה שאנחנו עושים. אז הם הסתכלו עליי קצת בזלזול ואמרו לי ‘טוב, אבל מי הסמנכ”ל מכירות שלך?’ אז אני אמרתי שיש פה איזה אחד קית’ באטלר, שהוא הגיע מקנדה ושהוא מהבית-ספר של ג’ון מקמן מ-PTC. ואז אתה רואה איך פתאום כולם מזדקפים…”

(ערן יניב על איך מוצאים סמנכ”ל מכירות טוב בארה”ב)

לאתר של פרפקטו מובייל , לעמוד הפייסבוק של פרפקטו מובייל , לעמוד היוטיוב של פרפקטו מובייל

לראיון המלא עם ערן יניב: