“80% מסיכויי ההצלחה לגיוס השקעה במיזם תלוי בהתחברות בין המשקיע ליזמים. 20% הנותרים תלויים במודל העסקי של המיזם. מיזם בתחום התוכנה מצריך בד”כ כ-20-30 אלף דולר להוכחת התכנות, סכום שלא כ”כ קשה לגייס. הוכחת יכולת זו מאפשרת לך להציג למי ששוקל להשקיע בך (אנג’ל או כל גוף השקעות אחר) מוצר שהוא כבר נראה לעין, שאפשר כבר לחוש ולהבין אותו, וגם אפשר להבין מי השוק שלו ומה המודל העסקי שלו… אם אתה בא רק עם רעיון, רק עם סלייד (של מצגת), ואתה מגיע למישהו לגייס ממנו 30 אלף דולר, ממישהו שלא מכיר אותך – אז הסיכוי שישקיע בך הוא קטן מאוד. וזאת הסיבה שהקמנו את Lighthouse…”

(עמוס טלמור על גיוס השקעה התחלתי לסטארטאפ)

“אני מסתכל על יזם שמגיע אליי ורוצה ממני השקעה, ורוצה לדבר איתי, אז אני מסתכל עליו, בוחן אותו ושואל אותו את השאלות. אני מחליט האם הוא מתאים או שלא. האם יש היגיון במה שהוא אומר. אם יזם בא אליי ואומר לי אני הולך להמציא מנוע חיפוש חדש – זה בהחלט מהפכני, אבל אז אני שואל אותו את השאלה הטרוויאלית: ‘אתה מכיר את גוגל?’, אז הוא עונה לי ‘כן, אני מכיר ויש לי משהו יותר טוב’. ואם הוא מצליח לשכנע אותי אז הוא פתח את הדלת. עכשיו אם אני אכנס או לא אכנס זו כבר שאלה אחרת. אבל קודם כל אני רוצה לשמוע את ההגיון ואת האדם… משקיעים מסתכלים על האדם לפני שהם מסתכלים על ההשקעה או על המוצר”

(עמוס על איך הוא בוחר במה להשקיע)

עמוס טלמור יוסי דהן

עמוס טלמור, אנג’ל המכהן כיו”ר וכיועץ להנהלות של מספר חברות טלקום והיי-טק, והשקיע עד היום בחברות כמו Kenshoo, Storewiz, Globalepay,Koranga Covertix, Saguna, TipRanks, HopOn Simple Order  ואחרות.

בעברו שימש עמוס בתפקיד סגן נשיא שיווק ומכירות בחברת ECI Telecom והקים שמונה שלוחות אזוריות של החברה באסיה-פסיפיק. עמוס הוביל שלוחות אלו למכירות שנתיות בהיקף של 250 מליון דולר (מכירות כוללות של יותר מ- 1.5 מיליארד דולר !!!).

בימים אלה מקים עמוס את מתחם העבודה והפיתוח לסטארט-אפים Lighthouse Innovation Warehouse  באזור ההיי-טק של רעננה שיפתח רשמית באפריל הקרוב.


להאזנה לפרק עם עמוס: