גלעד בכר השתחרר משירותו הצבאי כמ”פ בבה”ד 1 ב-2008. מיד אח”כ הצטרף לחברת YES כאיש מכירות ואחרי 9 חודשים הצטרף למחלקת השיווק של החברה כדי להקים שם את תחום הרשתות החברתיות. במקביל הוא התחיל ללמוד לתואר באוניברסיטה הפתוחה והיה עם ממוצע של מצטיין דיקן אבל עד היום לא השלים את התואר כי לא ראה בכך טעם. זה לא מנע מאוניברסיטת ת”א להזמין אותו להנחות קורס שיווק ברשתות חברתיות.

מאז עבודתו ב-YES הספיק גלעד לעבוד בתחום השיווק באינטרנט בקבוצת פישמן. לאחר מכן היה שותף ברשת אפליקציות שבה היה צריך למקסם הכנסות משטחי פרסום. משם עבר להיות סמנכ”ל שיווק ברשת בחברה שרוכשת מדיה. אפילו שימש כסמנכ”ל שיווק בחברת סטארטאפ. הוא ראה את שוק השיווק והפרסום באינטרנט מכל זוויות אפשרית. ואז הרגיש שהגיע הזמן להקים משהו משלו. אז הוא הקים ביחד עם חברו ליאור אלדן סוכנות שיווק למובייל בשם Moburst.

אחת החברות שייעצו לה הייתה חברה בשם Vodio. בתקופה מאוד קצרה גלעד וליאור הצליחו להגדיל פי 5.5 את כמות ההורדות האורגניות של Vodio. היזמים של Vodio חזרו למשקיע שלהם בניו-יורק, ליאור פרוסור מ-Elevator fund, וסיפרו לו שהאבלואציה שלהם הוכפלה ושהגיעו לכמעט מליון הורדות. המשקיע שלהם הופתע מאוד מההישג שלהם בזמן כ”כ קצר ושאל אותם איך הגיעו לזה. הם סיפרו לו על Moburst. כשליאור פרוסור הגיע לארץ הוא פגש את גלעד וליאור אלדן. ליאור פרוסור שאל אותם כמה כסף הם צריכים השקעה. הם אמרו לו שהם לא צריכים השקעה כי הם חברה כבר ריווחית עם סך הכל 6 אנשים. ליאור פרוסור הסביר להם את פוטנציאל השוק שיש בארה”ב ל-Moburst ואת העזרה שהוא יכול לתת להם בזה. אז הם לקחו את ההשקעה מליאור פרוסור, בנו תוכנית עסקית להקמת סניף בארה”ב ויצאו לדרך ביחד.

כיום ל-Moburst יש 6 סניפים בעולם וכ-100 עובדים. ב-2015 היו לחברה הכנסות של 8.3M$ וב-2016 הייתה קפיצה נוספת משמעותית בהכנסות.

בשיחה עם גלעד בכר, מייסד ומנכ”ל חברת Moburst, מספר גלעד על המודל העסקי של החברה, על אסטרטגיית ההתרחבות והצמיחה, לאן הולך עולם שוק התוכן ברשת ועוד.

“כשהקמנו את Moburst אז אחד הדברים שזיהינו זה שאף אחד לא יודע לעזור לחברה לבנות את המוצר עצמו. זאת אומרת, רוב הסוכנויות בעולם, אתה אומר להן שיש לך אפליקציה אז הן יגידו לך ‘מעולה ! תביא לי 50 אלף דולר ובא נתחיל לקנות לזה מדיה, לקדם את זה בפייסבוק, בגוגל ובעוד המון מקומות אחרים ונתחיל לדחוף אותך קדימה, נתחיל לתת לך תפוצה מאוד גדולה’. ומה שקורה זה שבאותו רגע אתה מתחיל לעשות את הקמפיין. ואם המשתמשים באים ומוצאים אותך ומורידים את המוצר אבל לא חוזרים אליו שוב אז החברה תגיד ‘בסדר, אנחנו עשינו שיווק מדהים – תראה כמה אנשים מצאו אותך. זה המוצר שלך לא מקנוורט, הוא לא גורם לאנשים להיתפס. זה לא משהו שגורם לאנשים לחזור לחוויה. זה בעיה שלך כבר, זה לא קשור אלינו אנחנו עשינו את השיווק שלנו מעולה’. ואין לך חברה שעוזרת לך לטייב את המוצר עצמו”

(גלעד בכר על המודל הייחודי שבנו כסוכנות שיווק למובייל)

לאתר של מוברסט , לעמוד הפייסבוק של מוברסט

לראיון המלא עם גלעד בכר: