גיא גמזו עבד בגיל 14 בתחנת דלק כדי לחסוך לגלשן גלים ומאז יש לו רומן עם הים. כשסיים את שרותו הצבאי עבד במפעל לליטוש יהלומים. כעבור מספר שנים הקים מפעל משלו. במפעל שהקים הטמיע טכנולוגיה אופטית חדשה שאפשרה מדידה של חומר הגלם בצורה מדויקת, וכך בנה מותג חדש בתחום היהלומים.

באותה תקופה, אמצע שנות ה-90, חבר קרוב של גיא, עו”ד גיל ברנדס, סיפר לו שמידיי פעם מגיעים אליו למשרד לקוחות שהם גם יזמים צעירים. גיל גם סיפר לגיא שאותם יזמים צעירים היו שמחים לשותף מבוגר ומנוסה מהם שגם ישקיע בהם. גיא אומנם היה סה”כ בן 30, אבל החליט להגיע למשרד של גיל כדי לפגוש את אותם לקוחות. באחת הפעמים פגש גיא בחור בשם צביקה (צבי) איינטרכט שהיה כבר יזם פעם שניה. צביקה בנה טכנולוגיה שגיא הצליח להבין מה היא עושה פחות או יותר כיוון שהיא נגעה בתחומים שהוא הכיר. גיא החליט לעשות את ההשקעה הראשונה שלו ברעיון של צביקה ביחד עם אבא של גיל, חנינה ברנדס. ב-2005, כ-7 שנים לאחר ההשקעה הראשונה שלו, מכר גיא את המותג שהקים בתחום היהלומים לאחת הלקוחות שלו בהונג-קונג כדי שיוכל להקדיש את כל כולו להשקעות בהייטק.

מאז ההשקעה הראשונה שלו, השקיע גיא בכ-32 חברות בסכום כולל של למעלה מ-10M$, מתוכן כ-10 נרכשו או הונפקו (6 ברווח) וכ-15 נמחקו. כ-7 חברות בהן השקיע עדיין פעילות. מבין ההשקעות הבולטות של גיא ניתן למצוא את Fraud Sciences שנרכשה ע”י PayPal ב-170M$, Passave שנרכשה ע”י PMC Sierra בכ-300M$, חברת MediaMind שנרכשה ע”י DG בכחצי מיליארד דולר, Firebase שנרכשה ע״י Google ב-120M$ ואחרות.

בשיחה עם המשקיע גיא גמזו, מספר גיא על התהליך אותו הוא עובר יחד עם היזמים עד להשקעה בהם, על פילוסופיית ההשקעה שלו, על מערכת היחסים בין יזמים למשקיעים ומה הוא חושב על טכנולוגיית הבלוקצ’יין.

“האתגר הנוסף זה כשאתה ישראלי, ובד”כ בתור חברה טכנולוגית הלקוחות שלך נמצאים ברוב העולם חוץ מאשר בישראל. למיקום הגאוגרפי שלך יש רק מגבלות. והדבר הזה הוא בעצם מתבטא ביכולת שיווקית. עכשיו, יכולת שיווקית יש לזה כל מיני תרגומים, כל אחד כשאומרים לו שיווק אז הוא מדמיין דבר אחר. אני מדבר יותר על הצד שהוא מיצוב ומיתוג. אני לא מדבר עכשיו על PPC ועל SEO כי זה אני חושב שיש פה טאלנט וזה לא משנה איפה אתה יושב וזה גם דרך-אגב מאוד משמעותי, אני לא מקל ראש בזה. אבל מה שכן חסר לנו, במיוחד במוצרי ה-Consumer, וגם במובנים מסוימים בפתרונות שהן ל-Enterprise, זה באמת היכולת לארוז בצורה מאוד מאוד טובה את הסיפור שלך בתור חברה ולייצר בראש של האנשים שנתקלים בך משהו שהוא מאוד קוהרנטי וברור. אני חושב שבמקום הזה יש לנו קושי

(גיא גמזו על אחד האתגרים המשמעותיים בסטארטאפים בישראל)

לאתר של גיא

לראיון המלא עם גיא גמזו: