אסף פלד התחיל את דרכו בעולם ההשקעות בסוף שנות ה-90 בקרן הון-סיכון Evergreen, אחת מהקרנות הגדולות בישראל באותה תקופה. כעבור 5 שנים נסע ללמוד בארצות הברית שם גם עבד בזרוע ההשקעות של חברת סיסקו.

ואז, אחרי 15 שנים בהן היה בצד המשקיע, החליט אסף “לחצות את הכביש” ולעבור לצד היזמי. הוא הצטרף לחבר שהקים חברה בשם  Top7 שפיתחה מנוע דירוגים באינטרנט. למרות שהחברה הרוויחה יפה החליט כעבור שנה לעזוב ולהקים משהו אחר, משהו שהוא יותר מתחבר אליו.

זמן מה אחרי שעזב את Top7, ישב עם חבר שלו גילי על בירה בחוף הים בת”א. הם חשבו על סטארטאפ חדש שהם רוצים להקים. מה שהנחה אותם זה שהם רצו לבנות משהו בתחום שיש להם הרבה תשוקה אליו. הם ידעו שכל דבר שיחשבו עליו ישתנה לאורך השנים אבל אם הרעיון יהיה בתחום שיש להם אליו תשוקה גדולה אז זה יהפוך את המסע ליותר קל, כייפי ומעניין. כאוהדי כדורגל מושבעים החליטו להתמקד בעולם הכדורגל.

הם הסתכלו על עולם התוכן סביב הכדורגל (אמצע 2011) וזיהו מגמה של מעבר מתכני ספורט שנוצרים ע”י עיתונאים ליותר ויותר תכנים שנוצרים ע”י האוהדים. אז הם החליטו לספק לאוהדי כדורגל פלטפורמה שתאפשר להם ליצור תכנים באיכות גבוהה ולשתפם עם אוהדים אחרים. לחברה שהקימו קראו 90Min.

לפני שנה 90Min הפכה באופן רשמי להיות פלטפורמת אוהדי הכדורגל הגדולה ביותר בעולם מבחינת מספר משתמשים. בעקבות ההצלחה החברה הוסיפה פלטפורמה בשם 12UP שמכסה את ענפי הספורט העיקריים בשוק האמריקאי. לפני כחודשיים הוסיפה החברה פלטפורמה בשם DBL TAP שמכסה את ענף ה-Esports (גיימרים). השם החדש שנתנו לחברה שמנהלת את שלושת הפלטפורמות האלה הוא Minute Media.

מאז הקמתה בסוף 2011, גייסה Minute Media כ-60M$ ומעסיקה היום כ-150 עובדים. בין לקוחות החברה נמנים נייקי, וורנר בראדרס ופארמאונט (משיקים סרטים גלובלים), פפסי וורייזון ואחרים.

“יש אתגר מסוים ברמת ה-Culture. סיפרת שכשנכנסת לפה הרגשת אוירה של סטארטאפ מדליק, צעיר וכו’. מצד שני – היום אנחנו כבר גדלים, 150 איש ברחבי העולם. אז פתאום יש אתגר של איך שומרים על ה- Spirit של סטארטאפ, להמשיך להיות חדשניים, לזוז מהר ושזה יהיה מקום עבודה שהוא Fun. אז הייתי אומר שזה אתגר אחד, זאת אומרת לשמור על ה-Spirit שלנו כסטארטאפ.

דבר השני, החברה היא מאוד גלובלית, סיפרתי לך שיש לנו היום משרדים בכל ה-Time zones, בכל העולם, ולוודא שהכל בהרבה מאוד תרבויות – באסיה, בדרום אמריקה, בארצות הברית, באירופה ובארץ – לוודא שהכל עובד כמקשה תרבותית אחת וכאופרציה אחת זה כבר לא כזה טרוויאלי.

בנוסף, לייצר Scale בעולם הפרסום, בצד של ההכנסות זו אף פעם לא משימה קלה. היא משימה אפשרית כבר בגודל שלנו אבל זה עדיין אתגר שאנחנו מתמודדים איתו.”

(אסף פלד על האתגרים איתם מתמודדים ב-Minute Media)

לאתר של MinuteMedia , לאתר של 90Min , לאתר של 12UP , לאתר של DBL TAP

לראיון המלא עם אסף פלד: