אמוץ ירדן היה המנכ”ל של חברה ציבורית גדולה כשיום אחד פנו אליו שלושה עובדים שלו והציגו לו תוכנה לניהול שידורי טלביזיה שפיתחו בזמנם הפנוי. אמוץ בחן את המוצר והתרשם ממנו מאוד. הם אמרו לו שהם רוצים לייצא את המוצר לחו”ל. השנה הייתה שנת 2000 שבה הייתה חגיגה של השקעות בסטארטאפים (לפני התפוצצות בועת האינטרנט). באותו זמן הרצון להיות יזם בער באמוץ. אז הוא החליט לבדוק את העניין.

אמוץ וחבריו נסעו יחד ללאס ואגס לכנס שידורי הטלביזיה והרדיו הגדול בעולם (NAB). הם קיבלו שם מקום בביתן של אחד השותפים שלהם. בביתן עברו חברות גדולות כמו ABC, NBC, CBS ואחרות שבחנו את המוצר. אמוץ ניצל את ההזדמנות ושאל אותם מה הם בדיוק מחפשים. הם סיפרו לו שחברות הטלביזיה עוברות שינוי מניהול של שניים-שלושה ערוצים לניהול מרובה ערוצים. הבעיה שלהם הייתה שהתוכנות שפיתחו במשך עשרות שנים כבר לא מתאימות למודל החדש והם מחפשים משהו אחר. הם התרשמו מהתוכנה שאמוץ הציג להם אבל אמרו שהיא לא מתאימה כיוון שהיא מנהלת ערוץ אחד בלבד (זה מה שהיה אז במדינת ישראל).

אמוץ והחברים חזרו הביתה משולהבים מכך שהם הולכים לבנות את התוכנה האולטימטיבית לחברות הגדולות שפגשו בכנס. אמוץ ניגש למנכ”ל והבעלים דאז של פורמולה, דני גולדשטיין, וסיפר לו מה קרה בכנס. להפתעתו דני התלהב מאוד מהרעיון. דני אמר לאמוץ שפעילות כזו מצריכה ממנו להתפטר מתפקידו הנוכחי כמנכ”ל החברה הציבורית כדי לנהל את הסטארטאפ הזה. אמוץ החליט לקפוץ למים ולהקים ביחד עם חבריו את סינטק מדיה. ואז, מניהול של 1,000 אנשים בחברה מצליחה, מצא עצמו אמוץ עם קבוצה של 5 אנשים במשרד קטן. זה היה קשה מאוד עבורו בתחילת הדרך אבל הסיפוק היה עצום כשהצליחו.

כיום חברת סינטק מדיה מונה כ-1,300 עובדים, עם סניפים ב-14 מדינות ברחבי העולם ומוכרת בכ-150M$ בשנה. מאז הקמתה לפני כ-16 שנים ביצעה החברה 5 רכישות של חברות אחרות. באפריל 2016 נחתמה עסקה למכירת החברה בסכום של 400M$.

“הגישה שלנו לאורך שנים הייתה להיות ריווחים. לא לקחת עסקאות שהן לא ריווחיות ולהשתדל לשמור על ריווחיות בכל הכח. זה מה שאפשר לנו את הרכישות, וזה מה שאפשר לנו לחבור לפרייבט אקוויטיס שהזכרתי כי הם לא חוברים לחברות שהריווחיות שלהם היא אפס – הם הולכים על חברות ריווחיות כי כל המודל הוא שצריך להחזיר חוב, וחברות שאינן ריווחיות לא מסוגלות להחזיר חוב. זה אפשר לנו לקבל הזרמת הון שאפשרה לנו לרכוש את המתחרים שלנו ואפשרה לנו לצמוח“.

(אמוץ ירדן על האסטרטגיה של סינטק מדיה שבידלה אותם מהמתחרים)

לאתר של סינטק מדיה

לראיון המלא עם אמוץ ירדן: