אלון ז’ירמונסקי סומן בגיל 18 ע”י יחידה 8200 ששלחה אותו ללימודים אקדמאים. תוך כדי הלימודים הוא עבר הכשרה צבאית ובסיומם הגיע ליחידה. אלון מעיד שחלק גדול ממי שהוא, לפחות ברמה המקצועית, קשור ליחידה בה שירת. “בגיל מאוד צעיר אתה מקבל אחריות גדולה מאוד על חיי אנשים, תקציבים גדולים ובעיקר בעיות מורכבות שאתה צריך לפתור”.

מיד כשהשתחרר מהשירות הצבאי הוא הקים ביחד עם מפקדו מהצבא, קובי סמבורסקי, את חברת iWeb Technologies. הם הקימו את החברה מאפס בלי שום ניסיון קודם. שלוש שנים בלבד לאחר מכן נמכרה החברה לתאגיד אינטרנטי גדול ביפן.

בשנת 2007, כשחברת אמזון התחילה לספק שרותי ענן, אלון צפה שהולכת להגיע מהפכה הרבה יותר גדולה ממהפכת האינטרנט שהיתה בשנת 2000. מה שעשו בשנת 2000 עם תקציבים של מליונים ועשרות אנשים היום ניתן לעשות עם לפטופ ובנאדם אחד. והרבה יותר מהר והרבה יותר טוב, וזאת באמצעות כל הטכנולוגיות החדשות של מחשוב ענן, קוד פתוח וכדו’. בשנת 2010 אלון התחיל לחשוב על הדבר הבא. הוא חשב על רעיונות שונים שמהם פיתח בעצמו מוצרים. ואז הגיע הרעיון שניצח – Blaze Meter.

Blaze Meter הוקמה ב-2011 ומאז הושקעו בחברה כ-10.5M$. כיום לחברה יש 300,000 משתמשים ו-3,000 לקוחות. 100% מהם הגיעו דרך חיפוש בגוגל. בספטמבר 2016 נרכשה החברה ע”י CA בסכום המוערך ב-100M$.

בראיון עם אלון ז’ירמונסקי, מייסד ומנכ”ל Blaze Meter, מספר אלון על החיים עם המשפחה בפאלו אלטו שבקליפורניה, על הדרך שעבר עד למכירת Blaze Meter ועל היום שאחרי.

“התרבות של החברה מתחילה ב-DNA של היזם ואתה לא יכול לברוח ממנה, אתה לא יכול להקים תרבות אחרת. יש את ה-DNA של היזם שזה לצורך העניין אתה, וממנו נבנית התרבות של החברה. האחריות להצלחה היא דרך-אגב לא עלי, היא על קבוצה של אנשים שאני השכלתי לגרור איתי ולהביא איתי והם הצליחו לבנות פה תרבות מדהימה של אנשים שכיף להם לבא לעבודה, והם מקשקשים ביחד והם חברים גם אחרי העבודה. יש פה אפילו להקה, והם שרים ונותנים הופעות ביחד. וזה תרבות חברה”

(אלון ז’ירמונסקי על התרבות בסטארטאפ)

לאתר של BlazeMeter , לעמוד הפייסבוק של BlazeMeter

לראיון המלא עם אלון ז’ירמונסקי: