“יש שלושה סוגים של ידע שצריך כיזם. הדבר הראשון זה הידע בתחום שאליו אתה נכנס. אם אתה הולך להיות יזם בתחום המזון אז תכיר את תחום המזון. אם אתה הולך להיות יזם בתחום האינטרנט תכיר את התחום. אם אתה הולך להיות איש שיווק באינטרנט תכיר את התחום הזה מהתחלה ועד הסוף.  עדיף תחום שגדלת בו. סיכויי ההצלחה של המיזם שלך יעלו אם אתה יזם בעולם שאתה מכיר. הדבר השני – אתה חייב שיהיה לך ידע עסקי – אתה מקים יישות כלכלית. אתה צריך לדעת מה זה תזרים מזומנים. אתה לא צריך לדעת ברמה של הרואה חשבון, אתה לא צריך לדעת ברמה של עורך הפטנטים. אתה צריך להבין מספיק בביזנס כי זה מה שאתה הולך לבנות. כמובן שאתה עושה את זה בצוות ואתה יכול להשלים את הידע עם שותפים – אתה לא חייב להכיר הכל בעצמך, אבל תכניס שותפים שמשלימים את הידע שלך. והסוג השלישי זה ידע ביזמות. אתה צריך ידע במה זה יזמות, במה זה מודלים עסקיים, באיך מחברים את זה לאסטרטגיה, במה עושים לפני מה, מה הלוגיקה של לגייס כסף.  ואפשר ללמוד את זה תוך כדי תנועה שזה מה שרוב היזמים עושים כי זה בא עם Passion, זה בא עם תאווה נוראית להגשים, אתה לומד תוך כדי הליכה. המחיר של זה שהרבה מאוד פעמים אתה נתקל בקיר בטון שאם היית יודע עליו שניים-שלושה צעדים קודם אז היית עוקף אותו באלגנטיות וחוסך הרבה מאוד משאבים. אגב, המחקר גם מראה שיזמי פעם שנייה מצליחים הרבה יותר טוב מיזמי פעם ראשונה. יזמי פעם שנייה שהצליחו מגייסים כסף יותר בקלות מיזמי פעם שנייה שנכשלו. ליזמי פעם ראשונה – הכי קשה להם”

(ד”ר אייל בנימין על הידע הנדרש ליזם להצלחה במיזם)

אייל בנימין מתחם יזמות אקדמית תל אביב יפו יוסי דהן

ד”ר אייל בנימין, ראש המתחם ליזמות באקדמית ת”א-יפו ומהצוות הניהולי של האקסלרטור ישראל-גרמניה BIP

אייל עוסק כבר מעל לעשור בנושאי יזמות וחדשנות אסטרטגית. מעצם היותו יזם סדרתי, דירקטור בחברות ועבודתו עם תחום השקעות הון הסיכון, התמודד אייל עם סוגיות אסטרטגיות בתחומי התוכנה האינטרנט, תעשיית הרכב ועוד.


המתחם ליזמות באקדמית ת”א-יפו , BIP Accelerator


להאזנה לפרק עם אייל: