רועי גליץ קנה את המצלמה הראשונה שלו מהמשכורת הראשונה שקיבל בתור קצין בחיל מודיעין בצבא קבע. באותו זמן התשוקה לצילום החלה לבעור בו והוא החל לחקור את הנושא לעומק ובאופן עצמאי באינטרנט. עם הזמן החל גם לכתוב מאמרים בתחום כי הרגיש שהוא רוצה לתרום חזרה לקהילת הצלמים כפי שהיא תרמה לו. ב-2003 הקים את אתר הצילומים הראשון שלו.

רועי התחיל לעבוד בחנות צילום וצילם צילום מסחרי ופורטרטים. כעבור זמן מה הגיע המשבר שבו גילה כי איבד את התשוקה לצילום. הוא חשב שאפשר לעשות כסף מכל דבר -אז למה להרוס את האהבה והתשוקה שלו לצילום בשביל כסף? כשצילם את מה שלא אהב הרגיש כמו במקצוע העתיק בעולם… אז הוא החליט לפרוש מהתחום ולעבור לעולם הפיננסי בתור יועץ ביטוח פנסיוני.

במשך שנה היה רועי קם בחמש בבוקר לצלם בהסוואה בע"ח, אח"כ מגיע למשרד, נפגש עם לקוחות ובין פגישה לפגישה עורך את התמונות שצילם ומפרסם אותם. כשהתחיל להרצות על צילום בפני צלמים מתחילים הבין שהתחום הזה בארץ מאוד בעייתי. גם במקום בו לימד צילום וגם בבתי ספר אחרים לצילום הוא גילה שמלמדים צילום בצורה יחסית משעממת. הוא רוצה ללמד צילום באופן שהוא למד אותו – מתוך תשוקה, בכיף, בדרך חוויתית. אז הוא הקים בית-ספר לצילום משלו – גליץ בית-ספר לצילום.

קצב הצמיחה של בית הספר היה גדול. מ-50 תלמידים בשנה הראשונה ל-300 תלמידים בשנה השניה, ל-800 תלמידים בשנה השלישית ול-1,500 תלמידים בשנה הרביעית. תוך שנתיים הפך לבית ספר לצילום הכי גדול בארץ וכבר בשנה השלישית הגיע למעל 50% נתח שוק. כיום לומדים בבית הספר כ-2,500 תלמידים בשנה.

ב-2010 הקים רועי את חברת המסעות לצלמים "פוטו טבע". את הטיול הראשון הוא הוציא ללפלנד והיו בו 32 אנשים. כיום יוצאים כ-45 קבוצות בשנה עם כ-1,000 אנשים. בנוסף, רועי שותף במיזם בתחום הצילום בשם GearEye שגייס לאחרונה בקיקסטארטר 580K$. רועי גם מארגן את כנס הצילום השנתי הגדול ביותר בארץ.

בראיון מספר רועי גליץ על הדרך אותה עשה בהקמת המיזמים שלו בתחום הצילום, על התובנות שלמד בדרך, ועל המיזם הנוכחי עליו הוא עובד.

"לא לקחתי הלוואה. עד היום אין לי אפילו מסגרת אשראי. יצרתי הכנסות מהיום הראשון כאשר כל ההוצאות הן משתנות. בכל רווח שעשיתי השתמשתי כהשקעה כדי להרחיב את הבית-ספר. נכנס כסף – השקעתי, שוב נכנס כסף – השקעתי… ככה פיתחתי את הבית-ספר ושיפרתי את החוויה של התלמידים וככה גם התפתחתי הלאה והלאה. יש- עושים, אין – לא עושים. האם זה נכון? אני מניח שזה נכון עבורי ולא נכון עבור אחרים. האם זה הכי בטוח? התשובה היא כן. האם זה הכי מהיר? אולי. האם אני מרוצה מקצב הצמיחה? בהחלט כן."

(רועי גליץ על ההתנהלות הפיננסית שלו בבניית הבית ספר לצילום "גליץ" ומיזמים נוספים שהקים)

לאתר הצילומים של רועי

לראיון המלא עם רועי גליץ: